Newsletter subscribe

Wiedza

Co oznaczają skróty CPS, CPM, CPC, CPL, CPO w programach partnerskich

Posted: 07/04/2015 o 22:43   /   by   /   comments (1)

Reklamodawcy przygotowując się do współpracy z siecią afiliacyjna oprócz obmyślenia całej strategii marketingowej nie kontrastującej z jej kampanią w mediach tradycyjnych oraz jej wizerunkiem musi przemyśleć swój rozdaj rozliczeń z wydawcami. W większości przypadków opiekun sieci afiliacyjnej danego partnera biznesowego doradza jaką formę wynagradzania wybrać na podstawie znajomości branży. Jak wcześniej wspomniałem marketing efektywnościowy jest płatny za efekty, dlatego też reklamodawcy wybierają pomiędzy modelami:

  • CPC – cost per click – koszt za kliknięcie, w tym modelu merchant płaci za każde przekierowanie na jego na stronę.
  • CPA – cost per action – koszt za podjęta akcje, w tym model merchant płaci dokonanie akcji, którą może być na przykład wypełnienie jakiegoś formularza lub sprzedaż.
  • CPS – cost per sale – w tym model merchant płaci przeważnie określony procent od sprzedaży.
  • CPL – cost per lead – w tym model merchant płaci przeważnie za pozostawienie danych kontaktowych do klienta. Takimi akcjami często bywa podanie swojego maila, bądź numeru telefonu w specjalnym formularzu.
  • CPM – cost per mille – w tym model merchant płaci za 1000 wyświetleń jego baneru tego typu model rozliczeń rzadko lub w ogóle nie pojawia się w sieciach afiliacyjnych ponieważ jest on sprzeczny z ideą afiliacji.
  • CPO – cost per order – w odróżnieniu od CPS płaci się tutaj stałą stawkę za sprzedaż danego produktu, a nie procent. Nowy model rzadko spotykany.
  • model hybrydowy – jest to połączenie przeważnie dwóch modeli rozliczeń jak CPC+CPS tego typu rozwiązanie jest najbardziej atrakcyjne dla większości wydawców.

Skróty, które wiążą się z modelami rozliczeń to:

  • CTR – clickthrough rate – jest to wskaźnik „klikalności” na stronie. Mierzony jest ilością kliknięć w reklamę do ilości jej wyświetleń.
  • CR – conversion rate – jest to stosunek dokonanych transakcji bądź akcji w serwisie reklamodawcy w stosunku do liczby przekierowań na jego stronę z reklamy.

W zależności od formy rozliczenia stawki kształtują się na poziomie od 0,03gr za kliknięcie do nawet 6000 złotych za złożenie wniosku o przyznanie kredytu prowizje-z-jednego-wnioska-SPhipotecznego. Podane poniżej stawki są najczęściej spotykanym przedziałem jaki można zobaczyć po zalogowaniu się do panelu administracyjnego jako wydawca. W modelu CPC są to 0,03 – 0,55 groszy, CPA 40 groszy za zapisanie się na newsletter do 120 złotych za wypełnienie wniosku o konto w banku. CPS przeważnie jest określone w kwocie procentowej od kilku setnych procenta za zakup jakiegoś produktu w sklepie internetowym do nawet 80% od sprzedaży kursu internetowego. Na obrazku można zobaczyć afiliantów wraz z ich prowizją, którą otrzymali z jednego wniosku w Systemie Partnerskim Bankier.pl dane widoczne są dla każdego wydawcy po zalogowaniu się na ich stronie.

 

Comments (1)

write a comment

Comment
Name E-mail Website

  • 17/12/2016 o 02:07 Edgar

    Bardzo fajny materiał, programy partnerskie to absolutnie perspektywa w zarabianiu w internecie, jedne z najbardziej opłacalnych programów to owe finansowe, w których są niewątpliwie imponujące prowizje

    Reply