Newsletter subscribe

Wiedza

Wady i zalety korzystania z sieci afiliacyjnych jako wydawca

Posted: 15/09/2015 o 23:31   /   by   /   comments (0)

Sieci afiliacyjne jak i inne formy reklamy w internecie posiadają swoje wady i zalety.

Największą wadą jest nie sprecyzowanie czasu trwania kampanii przez sieć, wydawca w większości przypadków nie zna daty jej zakończenia lub limitu poleceń, który jest na nią nałożony. Może zdarzyć się tak, że w piątek wieczorem na weekend umieścimy jakąś reklamę na naszej stronie, a w poniedziałek rano otrzymamy maila, że kampania została zakończona.

Niektóre sieci nie zdają sobie sprawy, że wysyłają nadmierną ilość maili. Nie dają wydawcy wyboru częstotliwości emisji. Zdarza się, że wysyłane jest kilkanaście maili dziennie, a w każdym z nich znajduje się informacja o uruchomieniu nowego programu partnerskiego. Korzystając z kilku sieci, afiliant może dostawać samych maili związanych z afiliacją ponad 200 co widać na wykresie. Przeciętny europejski wydawca według raportu A4U European Landscape Report 2011, którego fragment widać na tym samym wykresie dostaje od 1 do 49 maili dziennie.

ile_mail_otrzymujesz

Ilość mail otrzymywanych dziennie przez wydawców od reklamodawców oraz sieci afiliacyjnych.

Przekłada się to na ich czytelność co ukazuje wykres  tylko 1% do 24% z nich jest czytany. (Żródło: A4u European Landscape Report 2011 strona 16)

Ilość maili czytanych przez wydawców

Ilość maili czytanych przez wydawców

Kolejna wadą może okazać się mała liczba dostępnych kreacji. Nie wszystkie kampanie posiadają pełen wachlarz dostępnych kreacji w postaci banerów i ich uniwersalnych rozmiarów, linków oraz kreacji mailingowych.

Inną z wad jest konieczność oczekiwania na akceptację do danej kampanii. Pracownicy obsługujący wydawców pracują od poniedziałku do piątku w godzinach, kiedy ludzie traktujący marketing afiliacyjny jako dodatkowe źródło dochodów również pracują. Ze względu na to kontakt pocztą elektroniczną jak i telefoniczny jest utrudniony, wydłużając tym samym czas rozpoczęcia emisji reklam.

Przechodząc do zalet, jest nim na pewno jedna rejestracja. Dzięki niej dostajemy dostęp do różnego rodzajów kampanii różnorodnych tematycznie. Wybór tematyki reklam, którą się chce wyświetlać jest dość istotny, a sieci dążą do tego aby liczba branż była jak największa.

Inną zaletą jest forma wynagrodzeń dla wydawców pośród różnych kampanii można spotkać takie, które posiadają bardzo korzystne modele hybrydowe. Systemy statystyk są bardziej lub mniej rozbudowany, ale pozwalają na śledzenia popularności danej kampanii, jak i całej skuteczności. Jedno konto, na którym gromadzimy środki jest to ważne w szczególności dla małych wydawców. Najniższe progi wypłaty zaczynają się od 50 złotych. Gromadząc środki z kilku kampanii w ramach sieci jest się w stanie szybciej osiągnąć próg wypłaty.

Comments (0)

write a comment

Comment
Name E-mail Website